Tła winylowe – na co zwracać uwagę?

Dobra atmosfera na sesji to podstawa 🙂 Ale nawet ona nie zadziała, jeśli będziemy źle przygotowani technicznie. Według mnie najważniejszym z czynników sesji na scenografii jest tło. W moim przypadku są to tła winylowe. Na co zatem zwracać uwagę przy ich wyborze?

  1. Grubość tła – Ostatnio spotykam się ze zjawiskiem częstego zamawiania teł poprzez serwis aliexpress. Nie neguję tego. Sama równie często zamawiam tam wszelkie akcesoria do sesji dziecięcych. Jest jednak jeden czynnik, przez który nie zdecydowałabym się na zamówienie tła. Przychodzą one bowiem w małych paczuszkach, zgniecione. Po otwarciu paczki okazuje się, że ich grubość pozostawia wiele do życzenia. Jeśli macie inne doświadczenia, bądź jesteście w posiadaniu linku do lepszych teł gatunkowo to podzielcie się tym z nami w komentarzu!
  2. Matowość teł –  Największy z problemów w codziennym życiu fotografa. Winylowe tła są tym lepsze im lepsza jest ich matowość. Jednak uwaga! Mat matowi nierówny. Przetestowałam już tła wielu firm i nawet w przypadkach, gdy sprzedawcy informują nas o super macie często nie wygląda to tak jakbyśmy oczekiwali. Przykładowo. Przez kilka lat używałam jasnych teł od Świata Tła i wtedy uważałam je za wręcz rewelacyjne, zwłaszcza że służyły często jako tła do przysłowiowych fotobudek. Po czasie przerzuciłam się z jasnych teł na ciemne i tu pojawił się problem, który zna każdy fotograf: odblaski. Zaczęłam poszukiwać innego rodzaju matu i wtedy zatrudniając się w firmie PAPUGU odkryłam tła od FAJNETŁO.PL. Tło wygląda tak jakby zostało nadrukowane na odwrotnej stronie. Przez to jest trudniejsze w czyszczeniu ale nic się nie odbija 🙂 Spróbujcie.
  3. Tunel w tle – Są dwa rodzaje teł: te z tunelem i te zapinane na klipsy. I to już wasza indywidualna sprawa , które z nich wybierzecie. Osobiście lepiej pracuje mi się na tłach z tunelami, które zawsze równo rozprowadzone są po rurce na statywach, a co za tym idzie nie ‚ciągną się’ na zdjęciach.

Czapka: foli Scenografia: www.papugu.pl

 

wilanow-7568wilanow-7585wilanow-7587wilanow-7594wilanow-7606wilanow-7615wilanow-7620wilanow-7625

Skomentuj

