Jak wygładzić skórę w Photoshopie?

W poniższym poście postaram się ułatwić wam pracę w programie jakim jest Photoshop. Jakiś czas temu przeglądając strony internetowe na temat obróbki fotograficznej, spotkałam się z wieloma sposobami dotyczącymi obróbki samej skóry. Jedne bardziej drugie mniej skomplikowane. Poniżej przedstawiam zbiór sposobów, którymi sama miałam okazję posługiwać się przy obróbce moich zdjęć.

Sposób pierwszy: ROZMYCIE POWIERZCHNIOWE

W programie otwieramy zdjęcie, którego skórą chcemy się zająć. Pierwszym krokiem będzie użycie narzędzia ŁATKA w celu zlikwidowania wszelkich widocznych niedoskonałości skóry. U mnie (aby dobrze było to widoczne), będą to pieprzyki na twarzy modelki. Narzędziem ŁATKA zaznaczamy wadliwy obszar i przeciągamy na idealną powierzchnię, która nam go zastąpi.

Zrzut ekranu 2016-03-07 o 19.21.12

Gdy wszystkie niedoskonałości znikną z naszej powierzchni, należy powielić warstwę.

Zrzut ekranu 2016-03-07 o 19.28.03

Kolejnym z kroków jest wybranie z zakładki FILTR opcji ROZMYCIE a następnie ROZMYCIE POWIERZCHNIOWE.

Zrzut ekranu 2016-03-07 o 19.28.15

Wartości jakie ustawiamy to PROMIEŃ na około 50 oraz PRÓG na 40.

Zrzut ekranu 2016-03-07 o 19.28.23

Efekt uzyskany po wprowadzeniu tych danych pokazuje poniższe zdjęcie. Nie martwcie się, zabieg ten jest jak najbardziej kontrolowany i nasza modelka nie zostanie na zawsze rozmyta jak mydło 🙂 Zatem aby naprawić nasze małe zamieszanie, do naszej warstwy dodajemy maskę. (IKONA KWADRACIKA Z KÓŁKIEM W ŚRODKU).

Zrzut ekranu 2016-03-07 o 19.28.31

Klikamy na białe kwadratowe pole przy warstwie i na klawiaturze komputera wciskamy Ctrl+I (odwracając tym samym maskę).

Zrzut ekranu 2016-03-07 o 19.28.44

Kolejnym krokiem jest wybranie pędzla o miękkich krawędziach w kolorze białym. takowym pędzlem przejeżdżamy po wszystkich miejscach na twarzy, które chcemy aby zostały wygładzone. UWAGA! Krycie pędzla możemy ustawić na 100%. Zbyt widoczny efekt skorygujemy zmniejszeniem krycia całej warstwy.

Zrzut ekranu 2016-03-07 o 19.29.56

Pamiętajmy aby wygładzać jedynie powierzchnie bez krawędzi, aby efekt był jak najbardziej naturalny. Po zakończonej czynności zmniejszamy krycie warstwy na wartość od ok 30% do 70% w zależności od rezultatu. I gotowe! Teraz pozostaje dokończyć pozostałą obróbkę (oczu, ust itp).

Zrzut ekranu 2016-03-07 o 19.31.36

Sposób drugi: ODWRÓCONY FILTR GÓRNOPRZEPUSTOWY

Pierwszym krokiem jest powielenie warstwy oraz nałożenie na nią filtra górnoprzepustowego.

Zrzut ekranu 2016-03-11 o 22.49.13

Wartość filtra powinna być liczbą podzielną przez 3, tak aby ułatwić sobie pracę w późniejszych etapach.

Zrzut ekranu 2016-03-11 o 22.49.57

Na poprzedni filtr nakładamy kolejny o nazwie ROZMYCIE GAUSSOWSKIE.

Zrzut ekranu 2016-03-11 o 22.50.37

Wartość rozmycia ustalamy na trzykrotnie niższą niż filtra górnoprzepustowego.

Zrzut ekranu 2016-03-11 o 22.50.51

Krycie powstałej warstwy zmieniamy na światło liniowe.

Zrzut ekranu 2016-03-11 o 22.51.37

Ostatnim z elementów jest nałożenie maski z wciśniętym klawiszem Alt i wygładzenie twarzy za pomocą pędzla. (Na poniższym zdjęciu nie ma ostatecznego wygładzania pędzlem). Metoda ta powinna być wykorzystywana jedynie do skóry dobrze wcześniej oczyszczonej.

Zrzut ekranu 2016-03-11 o 22.53.03

Sposób trzeci: Kolor i Faktura

Do tego sposobu potrzebujemy powielenia warstwy tła o dwie dodatkowe. Warstwa tło kopia będzie odpowiadała za warstwę koloru, zaś warstwa tło kopia 2 za warstwę faktury.

Zrzut ekranu 2016-03-11 o 23.11.19

Wyłączamy podgląd warstwy faktury. Na warstwę koloru nakładamy filtr ROZMYCIE GAUSSOWSKIE w taki sposób aby wyrównać wszystkie niedoskonałości. Proponuję używać wartości z przedziału 10-25.

Zrzut ekranu 2016-03-11 o 23.12.52

Zmieniamy krycie warstwy faktury na światło liniowe.

Zrzut ekranu 2016-03-11 o 23.13.09

Powstało nam cudowne dziwactwo, które za chwilę postaramy się zlikwidować 🙂

Zrzut ekranu 2016-03-11 o 23.13.28

Udajemy się do zakładki obraz -> zastosuj obraz.

Zrzut ekranu 2016-03-11 o 23.13.33

Wartości jakie należy wprowadzić widnieją na zdjęciu poniżej. Pamiętajmy aby w polu warstwa ustawić warstwę koloru czyli Tło Kopia.

Zrzut ekranu 2016-03-11 o 23.41.41

Po tym zabiegu zaczynamy działać wszelkimi narzędziami typu plaster, łatka itp. Staramy się usunąć wszelkie męczące nas niedoskonałości. Usuwamy je działając na warstwie faktury! Na warstwie koloru za pomocą stempla możemy wyrównać koloryt skóry. Jeśli uzyskany efekt nas nie zadowala, niektóre obszary takie jak policzki można zaznaczyć narzędziem lasso i użyć rozmycia gaussowskiego dla wygładzenia. Jeśli ten zabieg wydaje się dla was zbyt trudny bo zaczynacie dopiero swoją przygodę z photoshopem to możecie użyć na warstwie faktury gumki o słabym kryciu. Odsłoni nam to delikatnie warstwę spod spodu. W późniejszych etapach nauki, pomijajcie jednak zabiegi związane z gumką.

Zrzut ekranu 2016-03-11 o 23.22.42

Skóra na powyższych zdjęciach została obrobiona jedynie poglądowo, by pokazać wam działanie konkretnych narzędzi. Od was zależy, który typ obróbki stanie się waszym ulubionym. Często też efektywność konkretnego sposobu będzie zależny chociażby od światła na zdjęciach, ale to pozostawiam waszej ocenie.

 

Advertisements

8 Comments Add yours

  1. Lapis Lazuli pisze:

    Dobrze zrobiony tutorial. Ja co prawda korzystam z Gimpa, ale kojarzę wszystkie funkcje, które są wymienione w poście. Oprócz „łatki” 😉

    Lubię to

    1. literattka pisze:

      To prawda. Gimp ma wiele podobnych funkcji 😉

      Lubię to

  2. Warte zapamiętania! Dzięki 😀

    Lubię to

    1. literattka pisze:

      Zapraszam cześciej 😉

      Lubię to

  3. Nie znałam tych trików, dzięki!

    Lubię to

  4. Hamak Life pisze:

    A jak się łatka nazywa po angielsku? Próbuję znaleźć tę opcję w moim antycznym Photoshopie 😉 Używam metody nr 2, a jak się śpieszę to pracuję światłem i stemplem 😉

    Lubię to

    1. literattka pisze:

      Powiem ci, że nie wiem jak jest przypisana po angielsku bo zawsze patrze na obrazek a nie na nazwe 🙂 Ale powinna byc gdzies obok plastra i stempla 😉

      Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s