Twój program do obróbki

Robisz mnóstwo zdjęć? W ostatnim czasie zdarza ci się fotografować nawet łyżki na stole? Może czas uświadomić sobie, że interesujesz się fotografią? W poniższym poście przedstawię kilka programów, za pomocą których ulepszysz swoje zdjęcia. Nie masz pojęcia, jaką opcję wybrać? Nie martw się. Wybierzemy coś razem.

GIMP

Jest to program, po który najczęściej sięgają amatorzy, zaczynający swoją wielką przygodę. Wybierany jest także przez nauczycieli informatyki do obróbki zdjęć na lekcjach w szkołach. Miał być bezpłatną wersją Photoshopa. Mnie osobiście nie przekonuje, ale może ktoś z was się skusi. Przyjrzyjmy się uważniej temu programowi.

+ NA PLUS:

-Darmowy;

-Umożliwia pracę na warstwach;

-Możliwość retuszu poszczególnych części zdjęcia.

NA MINUS:

-Dużo opcji do wykorzystania (można się pogubić).

Wilber-gimp

PICASSA

Program dla absolutnych amatorów. Możliwość poprawiania standardowych opcji typu: rozjaśnianie, kontrast, przycinanie. Ingeruje w całość zdjęcia. Używałam tego programu długo przed tym jak przerzuciłam się na bardziej profesjonalne narzędzia. Zdecydowanie irytowała mnie opcja importowania do programu zdjęć z całego komputera.

+ NA PLUS:

-Darmowy;

-W miarę intuicyjny;

-Możliwość wykorzystania podstawowych narzędzi;

-Efekty.

NA MINUS:

-Import zdjęć z całego komputera na wstępie;

-Brak możliwości tworzenia warstw.

logo_picasa

PHOTOSCAPE

Ten program zdecydowanie mogę polecić początkującym fotografom. Zawiera wszystkie opcje potrzebne właśnie przy rozpoczęciu naszej przygody. Bardzo intuicyjny i przyjazny.

+ NA PLUS:

-Darmowy;

-Bardzo intuicyjny;

-Wiele ciekawych funkcji do wykorzystania;

-Dostępność wszelakich filtrów;

-Umożliwia tworzenie kolaży.

NA MINUS:

-Możliwość jedynie obróbki całości zdjęcia;

-Brak możliwości tworzenia warstw.

photoscape_logo_png_by_luulujelenetor-d5ucz6x

PHOTOSHOP

Narzędzie najbardziej rozbudowane. Umożliwia stworzenie prawie wszystkiego, o czym tylko sobie zamarzymy. Wygładzi skórę, przypudruje nosek, wydłuży rzęsy. Bez problemu rozjaśnimy, przytniemy a nawet obrócimy zdjęcie o dowolną liczbę stopni. Photoshop potrafi stać się naszym najlepszym przyjacielem, jeśli tylko poświęcimy trochę czasu na jego poznanie.

+ NA PLUS:

-Wiele możliwości;

-Praca na warstwach;

-Możliwość edycji poszczególnych elementów, nie tylko całości;

-Wiele filtrów kolorystycznych;

-Gradienty;

-Maski.

NA MINUS:

-Konieczność płacenia abonamentu;

-Stopień skomplikowania (bez jakiejkolwiek wiedzy na temat obróbki, ciężko ci będzie poznać ten program).

photoshop-1065296_960_720

Każdy, kto na poważnie myśli o fotografowaniu, prędzej czy później trafi na Photoshopa. W świecie fotografii jest to chyba przeznaczenie 🙂 Dlatego nie bójcie się testować, sprawdzać, bawić się wszelkimi opcjami. Te wszystkie zabiegi przydadzą się w późniejszym romansie z Ps-em.

13 Comments Add yours

  1. Korzystam najczęśniej z Picasy. Z Gimpa wtedy, kiedy chcę zrobić coś „poważniejszego” (na moje skromne umiejętności ;)). Chociaż ostatnio odkrywał Photoscape’a i Canvę i zachwycam się nimi!

    A wiesz może, czy da się w prosty sposób poprawić kolory na filmie? Mam duży problem z ustawieniem w mieszkaniu dobrego balansu bieli, kiedy kręcę coś aparatem. Dopiero zaczynam się bawić z filmami. Fajnie się je tnie i składa w Movie Makerze, ale nie znalazłam tam opcji poprawy kolorów…

    Polubienie

    1. literattka pisze:

      Według mnie kazdy program do filmów powinien miec ta opcje. Ja obecnie mam maca wiec inny program, ale jak dopadnę komputer męża to mogę to sprawdzić. 🙂

      Polubienie

  2. Ewa pisze:

    Ja lubię Gimpa. 😉

    Polubienie

    1. literattka pisze:

      Wiadomo, ze kazdy lubi co innego 😉 Ja pracowałam na gimpie jak juz byłam rozeznana w photoshopie, wiec zapewne dlatego mi nie leży;)

      Polubienie

  3. Kasia pisze:

    Najczęściej korzystam z ippicy.pl oraz picmonkey, polecam. Gimp i Photoscape też mam, ale jakoś mało korzystam.

    Polubienie

    1. literattka pisze:

      Mam nadzieję, że czytelnicy skorzystają również z Twoich propozycji! Dzięki za ich podsunięcie;)

      Polubienie

  4. My Home Rules pisze:

    Obecnie szukam jakiegoś dobrego programu do obróbki zdjęć, dzięki za propozycje, na pewno pomogą w wyborze

    Polubienie

    1. literattka pisze:

      Trzymam kciuki za piękne zdjęcia 😉

      Polubienie

  5. Tomasz Żur pisze:

    Najważniejsze wymienione 🙂 wgl bardzo fajny blog, podoba mi się oprawa graficzna ^.^

    Polubienie

    1. literattka pisze:

      Bardzo Ci dziękuję 😉 Choć wielu możliwości mi tu brakuje (mowie o oprawie graficznej ) 😉

      Polubienie

  6. Camesss pisze:

    Cieszę się, że trafiłam na Twój blog 🙂 Na pewno zostanę tu dłużej. Jak można Cię zaobserwować z bloggera?
    http://www.camesss.pl

    Polubienie

    1. literattka pisze:

      Na samym dole bloga mozna wprowadzić adres mailowy i dostawać powiadomienie o postach na maila 😉 w innym wypadku mozna śledzić Instagrama;) tam wpadają informacje o nowym poście

      Polubienie

Skomentuj

